Ana içeriğe atla

HAKLI YADA HAKSIZ İŞTE BÜTÜN MESELE BU




Merhaba sevgili dostlar.Bu gün çevremde çok fazla rastladığım haklılık haksızlık durumunu irdelemek istedim.☺ Açıkçası bu aralar benim de başıma gelen bir durum.Ben ne söyleyeyim onlara şimdi :) Yazayım da hep beraber okuyun bari :)

Ben haklıyım sen haklısın o haklı... E bakıyorum herkes haklı.Yani bir kişide demiyor ki evet sen haklısın' Ben hata yaptım ben de kabahat desin. Böyle olunca da iş uzayıp gidiyor. Kim haksız bulunamadığı gibi araya mesafe giriyor, soğukluk giriyor.
Hayatın her evresinde başımıza gelen bu durumlar kişileri birbirinden uzaklaştıran sen ben kavgaları, ben haklıyım sen suçlusun...Suç neyse artık kimse onu kabullenmiyor.

Eşler arasında, anne kız, baba oğul yada arkadaşlar arasında çokça yaşanan sanki bir maçı kazanmak almak gibi iddialaşma durumuna kadar gelen insanı yoran, insanı geren bazen of yeter artık dedirten ben haklıyım çekişmelerini çok ciddiye aldığınızda hiç de hoş olmayan sonuçlar doğurur.

Eşinden boşanmış bir tanıdığımla geçenlerde biraz lafladık. Konu döndü dolaştı boşandığı eşinin ne kadar haksız olduğunu, o öyle olmasaydı bu duruma düşmeyeceklerini anlattı, anlattı, anlattı hiç yorulmadan bıkmadan. (Eminim eşi de bir yerlerde bir tanıdığına  kendi haklılığını anlatıyordur.) Rövanşı alamamış oyuncu gibiydi sanki, kendini haklı çıkartma telaşında hâlâ aynı duygularla olayı yaşıyordu...Şöyle bir baktım ona, ne fark eder ki dedim haklı olsan ne olacak? Hiç bir şey anlamamış bir şekilde yüzüme baktı ve sustu...

İki can ciğer arkadaş tanıyorum birbirlerine o kadar bağlılar ki kardeş olsa bu kadar olur hatta kardeş olsa bu kadar olmaz demek daha doğru olur 😊 Her neyse geçenlerde incir çekirdeğini doldurmayacak nedenden yani gerçekten hani duyanların yok artık bundan ötürü mü kavga edip küstüler birbirlerine diye hayret edeceği bir durum, oysa asıl neden sen haksızsın ben haklıyım  kavgası. Oturup bu işi çözemediler. Şimdi birbirleriyle kırgın, ben haklıyım edasıyla kimi yakalasalar kendi haklılıklarını anlatıyorlar. Bana sorarlarsa kendilerine göre ikisi de haklı..Aslında kimi dinlesek o haklı 😁




Her birey kendi payına düşeni yaptığında, haklıyım hallerine bürünmeden acaba bende de hata var mı? deyip empati yaptığında işlerinin daha kolaylaştığını görecek.Fakat bunu iki taraf da aynı şekilde yapacak ki sorun çözülsün. Görecekler ki aslında sorun da yok...

Görülüyor ki bu hayatta her insanın kendine göre doğruları var ve size uymayacak belki ama her insanın haklı olduğu tarafları da var. Karşılıklı tartıştığımız  konularda kendi haklılığımızı  ortaya koymadan önce, karşı taraf ne diyor diye onun da haklı olabileceği bir durumunun olmasını gözardı etmeden dinlemeyi başarabilmek ne güzel olurdu değil mi? Üzerine basarak söylüyorum; iki taraf da aynı şekilde bunu yapabilmeli. Siz bu cümleyi okurken hala kendinizi haklı görüp karşı tarafı düşünüp alaycı bir şekilde  tabi ,tabi evet canım öyle yapmalı derseniz hiç bir şey elde edemezsiniz. Siz değişmezseniz sizinle diyalog kurmak gerçekten zor...
Ya da bu cümleyi okuyup kendinizi veya karşınızdakini haklı görmeden olumlu bir şekilde tabi canım öyle yapmalı derseniz sizinle diyalog kurmak kolay fakat karşınızdaki bunu düşünmüyorsa sonuç elde edemezsiniz.

Yıllardır bu sen haksızsın ben haklıyım tartışmaları, ben doğruyum sen değilsin suçlamaları kimseye bir şey kazandırmadı maalesef. Kimsenin de eline bir şey geçmedi. Arkasında kırgın bir kalp, öfke, huzursuzluk, mutsuzluk ve yalnızlık bıraktı sadece 😔




Sonuç olarak; İnsanın  toplumda birey olarak tek başına yapabilecekleri sınırlıdır. İnsan olarak birileriyle diyalog halinde yaşamak, birlikte yaşamak zorundayız. Birimizin inadı veya haklı olduğunda ısrarı yada kendi doğrularını kabul ettirme ısrarı ilişkileri zedeler ve geri dönülemez vahim sonuçlar doğurur.

Bu yazımı okuyan bütün dostlarım  artık kendimize çeki düzen vermenin zamanı geldi de geçiyor bile ama unutmayın bir şeylerin yoluna girmesi için sadece kendinizin değil karşı tarafın da sizin gibi düşünmesi gerekir. Bu imkansız mı? İmkansız olmadığını düşünüyorum. Zaten imkansızsa boş verin o kişiyi kendi haline bırakın haklılığıyla  yaşasın gitsin, kendi dünyasıyla baş başa kalsın. 😊

Sevgiyle kalın ☺



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Komşularımız her şeyimiz

Merhaba dostlar öncelikle belirtmeliyim ben bu blog dünyasını çok sevdim.Yeni güzel şeyler öğreniyorum. Güzel yazılar okuyorum.Yazanların, emek verenlerin ellerine kollarına sağlık. Blog yazılarına yorum yapmak, blog yazılarıma yorum almak, iletişim içinde olmak çok güzel bir duygu. Bunu belirtmeden geçemedim 😊


Geçenlerde arkadaşımla telefonla konuşurken konu birden komşuluk konusuna geldi. Arkadaşım Edirne'de bayramda başından geçen bir olayı anlattı. Gözlerim doldu onu dinlerken...
Ramazan bayramında eşiyle birlikte, yeni taşındığı apartmanda karşı komşusu olan ve yalnız yaşayan yaşlı amcayla bayramlaşmak için  uğramışlar. Adamcağız onları içeri almış, şeker ikram etmiş. Çok sevinmiş, çok duygulanmış 'Senelerdir bayramlarda kimsenin kapısını çalmadığını ilk defa onların uğradığını' söylemiş.
Arkadaşım bu cümleden sonra, ağlamamak için kendisini zor tuttuğunu amcaya çok acıdığını söyledi..
Bir arkadaşım yeni taşındığı apartmanında karşı komşusunu 1 sene sonra tanıdığını…

Minimalist Yaşam

İstanbul'da dün akşam çektiğim,zamansız çiçek açmış ağaç  Gece çekim 






Merhaba blog okurlarım bu gün hava yazdan kalma dediğimiz türden günlük güneşlik.Kışı yaşadığımız şu günlerde maalesef  kurak gidiyor.Bu gün yine hâlâ kar yok 😢  Daha etkili su ihtiyacı yağmurdan ziyade,kar yağışından karşılanır...

Kütahya'da çarşının ortasında,sesleri takip ederek buldum.Çam ağacının içinde cıvıldayan serçeler. O kadar çok ses çıkarıyorlardı ki ☺



Uzun bir süre önce,yazılarımı takip eden değerli bir arkadaşım bana minimalizm hakkında yazmamı önerdi.Kırar mıyım onu ☺❤ Bugün (30 Ocak) hadi yazayım diye oturdum bilgisayarımın başına...

Oturdum oturmasına da bir türlü yazımı tamamlayamadım.Taslak halinde beklerken dün (5 şubat) Diksiyon kursunda  değerli  hocam da minimalizmden bahsedince 'Ben bu konuyla ilgili yazmaya başlamıştım,taslak halinde bekliyor.Hiç bir şey tesadüf değil ' diyerek  hocama yazımdan bahsettim. Açıkçası yazıp yayınlamalıyım artık diye düşündüm.☺ Hocamın pozitif en…

Gelibolu (Gallipoli)

Merhaba sevgili blog sever dostlarım; Mart ayında olduğumuz şu günlerde, huzurlu bir şekilde vatan dediğimiz bu topraklarda oturmamız için  canlarını feda eden kahraman şehitlerimizi yad etmeden geçemeyeceğim. Bu yıl 18 mart Çanakkale zaferinin 103. yıl dönümü. Şehitlerimizi rahmetle anıyoruz.. Çanakkale savaşı  Osmanlı Devleti ile İtilaf devletleri arasında Gelibolu yarımadasında kara ve deniz savaşları şeklinde gerçekleşen savaştı. 1. Dünya savaşı içindeki en kanlı bölümü olarak bilinir.Türk'ün sayısız zafer, şan ve şerefle dolu tarihin en parlak sayfasıdır.Mustafa Kemal paşa bu savaşta Conkbayırı, Anafartalar ve Arıburnunda görev yapmıştır. 18 mart 1915 senesinde kazanılan deniz zaferiyle Mehmetçiğimiz Nusret mayın gemisiyle düşmanı denize dökerek tarih yazmıştır. Ruhları şad olsun... Arıburnu, Anafartalar, Conkbayırı cephelerinde 253 bin askerimizin kahramanca çarpışıp şehit düştüğü bu savaşta Mehmetçik 'Çanakkale Geçilmez ' dedi. Mustafa Kemal Atatürk askerlerine …

Objektifimin Gözüyle Doğa

Merhaba değerli blog sever dostlar; Bugünlerde havalar güzel gidiyor. Yağmur yağıyor arkasından güneş yüzünü gösteriyor. Doğa fotoğrafları çekmeyi çok seviyorum. Fotoğrafçılık ortaokul yıllarından beri sevdiğim bir alan. Rahmetli babamın aldığı fotoğraf makinesiyle sadece okul yıllarında çekimler yapmıştım.  Şimdi tekrar daha bir istekle  fotoğraf çekme hobimi  gerçekleştirdiğim için çok mutluyum. :) Yeni bir makina aldım. Hafta sonu ve bugün çektiğim resimleri sizlerle paylaşıyorum. İçlerinden en beğendiğiniz 4 resmi yorumda belirtirseniz sevinirim.  ☺ ❤ 4 fotoğraf la fotoğraf yarışmasına katıldım 😊   En çok beğenilen fotoğrafı instagramda yayınlayacağım.
Pazar  günü çektiğim fotoğraflar: 
İSTANBUL ❤ Cadde bostan sahil 
1)

2) Karşıda adalar gözüküyor 

3)


4)


5)

6)
Bunlar da bugün çektiğim fotoğraflar:
Kalamış moda sahili.

7)



Mahallemizde Manolyalar açtı. Kokusu mahalleyi kapladı :)
8)

9)

10)

11)


12)







13)