Deniz mi?Havuz mu?Tercih senin!!





Malum Deniz ve Havuz mevsimi açıldı,
yazın ortalarındayız,
havalar yeni yeni ısınmaya başladı,
artık herkes tatil yörelerinde,yazlıklarında tatilin tadını çıkarıyorlar.
Benim gibi hala tatile çıkmayanlar  sosyal medya hesaplarından,
kimlerin nereye gittiklerini seyretmekte yada tatilden gelen arkadaşlarının anlattıklarını dinlemekle yetinmektedir herhalde...

Geçen gün arkadaşlarla otururken kimimiz denizden,
kimimiz havuzdan hoşlandığını belirtti,aslında ne zamandır,
bende bunu yazılarımda işlemek istiyordum.
Bugün sabah,kahvaltımı yaparken,televizyonu açtığımda bu konu ile ilgili kulak,burun,
boğaz uzmanının konuşması  vardı,
açıkçası çok önemli olan fakat çokta önemsemediğimiz,
kulak ardı ettiğimiz,
benimde sizlerle paylaşmak isteyip de hep ertelediğim bu konunun çok önemli olduğunu fark ettim ve yazmak için bilgisayarımın başına oturdum...

Öncelikle sizin içinde Deniz mi?
Havuz mu ? Dediğimde cevabınız ne olurdu,
hoşlanma dereceniz neye göre olurdu? Hiç düşündünüz mü?
Ben son zamanlarda daha fazla düşünür oldum neden mi?
Çünkü çok fazla araştırıyorum ve çevremde yaşananları çok fazla duyar oldum.
Ben hep Denizlerin Havuzlardan daha temiz olduğunu düşünmüşümdür,
zaten mavi bayrak asılarak temiz olduğu ispatlanan Denizlerde gönül rahatlığıyla girebiliriz!

Peki neden Havuzlar tercih edilmemeli?
Klor veya başka kimyasallar katılarak insanların hizmetine sunulan Havuzlar ne kadar temiz ve güvenilir olunabilir ki?
Bu atılan kimyasallardan kulaklar da iltihap veya mantar oluşmakta,
ayrıca çok uzun süre havuzda kaldığımız da cildimizin koruyucu tabakasına zarar verebilmektedir.
Özellikle mantar enfeksiyonunu çok ciddiye almak gerekir,
Doktorunuz size bir süre havuzu yasaklayacak ve bir sürü ilaçlar verecek,tatiliniz burnunuzdan gelecektir!

Televizyonda Doktorun anlattığına göre;Denize girdiğimiz de burundan giren tuzlu su bizi kışın hasta etmemektedir!!
Ben bunu dinlediğimde pek hoşuma gitti açıkçası,kışın devamlı baş ağrısı,
burun tıkanıklığı sonucunda yaşam kalitem düşüyordu.
Doktor başınızı suya sokun,burnunuzu kapatmayın, tuzlu su burnunuza girsin,
çıksın,
Deniz suyu sinüslerinizi temizleyecektir dedi.
Bir küçük bilgi daha; 
Havuz suyu,
Deniz suyunun aksine Sinüziti tetikliyormuş!!

Bunca anlattıklarımdan sonra,
illaki yinede havuz diyenleriniz varsa çok fazla havuzun içinde kalmamaya özen gösterin derim.
Hala tatilde olup ta yazılarımı okuyanlar;
bol,
bol denize girip tuzlu sudan faydalansınlar.
Bende doktorun dediği gibi burnumu kapatmadan dalmayı düşünüyorum,
bakalım hep beraber kışın nasıl faydası olduğunu görelim ve İnşallah kısmet olursa bende buradan sizlere paylaşımı mı yapacağım...

Artık tercih sizin Deniz veya Havuz!!
Belkide hep düşündünüz,fakat boş verip Havuza girmeye devam ettiniz,
belkide hep Denizi tercih ediyorsunuz,ama ne olursa olsun zevkimize değil,
sağlığımıza faydası olanı düşünelim.
Bunu unutmayalım ki Sağlık önemli..
Doktorların uyarılarını da dikkate alalım..

Sağlıklı,iyi tatiller ☺


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM, EN KISA ZAMANDA CEVAPLAYACAĞIM.

Kurban Bayramı, Kurban ve Kur'an

Toplumumuzun yüzde doksan dokuzu Müslüman diye biliyoruz. Ancak ülkemizdeki Müslümanların, İslam'ın temel kavramları hakkında doğru ve d...